Drogi Gościu, jest mi bardzo miło, że do mnie zaglądasz, uszczęśliwisz mnie jeszcze bardziej, jeśli pod postacią komentarza wyrazisz swoją opinię o tym, co tu zobaczyłeś:)

Bardzo serdecznie witam nowych Obserwatorów oraz pięknie dziękuję za miłe komentarze;-)

sobota, 1 marca 2014

Tutorial na koszyczek z rivoli

Obiecałam zrobić tutorial zdjęciowy na mój sposób oplatania rivoli 14 mm, czyli koszyczek. Obietnicy dotrzymuję, choć oczywiście musiałam poczekać na sprzyjające okoliczności.

Kto ma ochotę niech zaczyna zabawę ze mną;-)

 Potrzebujemy: półgodzinki wolnego czasu, igły do 15o , żyłki 0,14 mm, Super Duo,  koralików toho 15o, 11o, 80 oraz fire polish 4mm no i oczywiście rivoli 14mm.


Zaczynamy od pięciu koralików Super Duo, przewlekamy dwukrotnie żyłkę by usztywnić pracę i zawiązujemy pętelkę.


Przechodzimy żyłką przez drugą dziurkę Super Duo, nawlekamy sekwencję 1x 15o -1SD-1x15o pomiędzy pierwszy rząd.

Znowu przechodzimy przez druga dziurkę SD i dobieramy sekwencję 1x 8o- 1x FP- 1x 8o pomiędzy poprzedni rząd. Żyłka powinna wyjść z FP na koniec.


Kolejnym etapem jest nawleczenie 4x 11o pomiędzy FP. Zaczynamy budować bardziej w 3D.



Teraz oplatamy FP trzema 11o.


Żyłka powinna wyjść przez środkowy 11o. Teraz dobieramy sekwencję 2x 15o- 1xFP- 2x15o pomiędzy te środkowe 11o nad FP z poprzedniego rzędu.


Czas na wpasowanie rivoli 14 mm. Pasuje? to dobrze. Trzeba jeszcze zacieśnić koszyczek, by nam kryształek nie wypadł. pomiędzy FP wplatamy po 2x11o. Prawie koniec.


Teraz wystarczy dopleść bigiel, ja wplotłam go 15o pomiędzy toho 8o. Oczywiście należy jeszcze gdzieś zawiązać żyłkę i praca skończona.

Tak wygląda gotowy kolczyk:


proste, prawda?



Jeśli wykorzystasz w swoich pracach mój pomysł i ten tutorial proszę o wspomnienie mnie, Katarzyny Pawelec jako autorce. Dziękuję.


15 komentarzy:

  1. Ale fajny tutorial. Super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś wypróbuję Twój sposób, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny sposób i bardzo obrazowy tutorial!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że Ci się przyda;-)) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. No kurcze, wszystko mam oprócz Super Duo ! I znowu zakupy, bo przecież trzeba wypróbować taki fajny tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale winę możesz zrzucić na mnie, jak mąż będzie pytał;-)

      Usuń
  5. Proste i efektowne ;)


    www.ach00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. witam
    spodobał mi sie Pani pogląd na życie,że lepiej mieć pasję niż depresje.
    Podobnie myślę i chyba zaglądając do Pani wpiszę to i owo, bo sama dopiero w koralikach raczkuję i trzeba mi mistrza aby się nauczyc tego i owego.
    pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko wpadaj ile chcesz, jesteś tu miłym gościem. A jeśli potrzebujesz porady to pisz na mojego maila, perla30@gmail.com. Pomogę!

      Usuń
  7. Bardzo przydatny tutek:) na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zachwycona Twoimi zdolnościami.Wielkie dzięki za tak szczegółowy opis wykonania.Czy nie będziesz miała nic przeciw temu,że skorzystam z Twoich opisów krok po kroku?

    OdpowiedzUsuń